Американські біологи з Університету штату Огайо знайшли 33 види невідомих вірусів у зразках тибетських льодовиків. Стаття, в якій описані дослідження, опублікована в науковому журналі Microbiome.

Виявлення вірусів в льодовиках – це складна дослідницька робота. Небезпека, що нові віруси можуть активізуватися і заразити людей, цілком реальна.

Вчені з США виявили віруси в кернах, відібраних на льодовику Гулія на північному заході тибетського нагір'я. Генетичні коди чотирьох з них вже були відомі науці, а 28 — абсолютно нові, що не мають аналогів серед нині існуючих. За словами дослідників, частина знайдених вірусів повернулися до життя, коли лід розтанув.

Вчені витягнуть віруси зомбі з трупів древніх тварин

Провідний автор статті, мікробіолог з Центру полярних і кліматичних досліджень і Центру вивчення мікробіома Університету штату Огайо, Чжи-пін Чжон (Zhi-Ping Zhong) розповів в прес-релізі, що льодовики утворювалися поступово і разом з пилом і газами в льоду відкладалося безліч вірусів: «Льодовики в Західному Китаї погано вивчені. І наша мета – використовувати цю інформацію для відображення навколишнього середовища минулого. І віруси – частина цього середовища"

"Це віруси, які можуть процвітати в екстремальних умовах. У них є сигнатури генів, які допомагають їм заражати клітини в дуже холодних умовах", — повідомив інший учасник дослідження, професор мікробіології доктор Метью Салліван. – Можливо, цей метод допоможе нам знайти генетичні послідовності і в інших екстремальних льодових обстановках, наприклад на Марсі, місяці або ближче до нас — в пустелі Атакама».

Згідно з проведеними аналізами, нові невивчені віруси відносяться до бактеріофагів, вони заражають бактерії. На думку американських вчених, вони могли зародитися в грунті або рослинах, а не в тварин або людях.

"Знайти ці віруси дуже складно – я не уявляю, як вони [американські вчені] це зробили. Повинна була пройти глибока дослідницька робота — прокоментував знахідку біологів з Університету штату Огайо Мельников. – Тобто взяти і знайти десь на Тибеті віруси... Та їх стільки, цих вірусів, що з розуму можна зійти!»